زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت

زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت

جاوید شو: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اعلان اینکه برای مرجع شدن در حوزه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است، به تشریح بخش های مختلف این زنجیره پرداخت.



به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت متشکل از بخش های آموزش، نوآوری، تحقیق و توسعه، غذا و دارو و بازاریابی و فروش است، اشاره کرد: سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شد و معاونت تحقیقات و فناوری در این دوره و حتی قبل تر از آن تمام توان خودرا در حوزه توسعه و ارتقای تحقیقات کاربردی و پاسخگو به نیاز جامعه بوسیله برقراری ارتباط میان دانشگاه صنعت و جامعه به کار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به شناسایی مولفه های موثر بر تجاری سازی یافته های پژوهشی حوزه سلامت اصرار کرد و عنوان کرد: برای مرجع شدن در حوزه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است. در اولین مرحله آموزش قرار دارد که هدف تشویق به مسئله محوری و ارائه راه حل برای موضوعات سلامت جامعه است. با اهمیت ترین اقدامی که برای این مسئله باید لحاظ شود به روز کردن برنامه تحصیلی مبتنی بر محصول محوری است.

به گفته دکتر پناهی مرحله بعدی زنجیره نوآوری است. توسعه گفتمان خلاقیت و ثروت آفرینی که بوسیله ارتباط مراکز تحقیقاتی با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه مرحله دیگر زنجیره ایده تا محصول است عنوان کرد: که تقویت زیرساخت ها جهت مداخلات بالینی را می طلبد. بروزرسانی استانداردها و نظارت بر اجرای دقیق مداخلات ICH، حرکت به سمت مطالعات بالینی چند مرکزی و کاهش تعارض منافع همچون راهکارهایی است که این مسیر را هموار می سازد.

دکتر پناهی گام بعدی را افزایش راندمان فرآیندهای سازمان غذا و دارو دانست و تصریح کرد: به روز رسانی فرآیندها و تسریع آنها بخش بزرگی از زنجیره را تامین کند. برای اینکه هم اکنون نیز فرآیندهای پیچیده سازمان غذا و دارو برای شرکتها مسائلی را در پی داشته است بدین سبب مشخص کردن مسیر شفاف با این سازممان بمنظور توسعه صادرات محصولات و خدمات سلامت راهگشا خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مرحله نهایی را بازاریابی و فروش دانست و اشاره کرد: یکی از مهم ترین راه های کمک به شرکت های دانش بنیان پشتیبانی از تولیدات و عرضه محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی است. یاری رساندن به این شرکتها جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و آموزش نحوه صحیح ارائه و به نمایش گذاشتن محصولاتشان و همین طور تسریع فرآیندهای بازاریابی در منطقه میتواند موثر باشد.

وی عنوان کرد: رضایت مشتری خط پایان این زنجیره است که تحقیقات و فناوری سلامت را به سمت پاسخگویی اجتماعی هدایت می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ پناهی در ادامه راهکارهایی برای توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت و نحوه به کارگیری آنها را بیان کرد و اضافه کرد: تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم داده و پزشکی شخصی سازی شده بدون شک آینده صنعت و اقتصاد سلامت دنیا را در دست خواهد داشت و بدین سبب شرکت های توانمند ایرانی نیز نباید از سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید غفلت کنند. در این راه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ماموریت هایی را در زمینه درمان ها و محصولات نوین پزشکی برمبنای ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی واگذار کرده است.







منبع:

1402/01/25
02:28:21
5.0 / 5
500
تگهای خبر: برنامه , خدمات , سلامت , شركت
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو