بهره گیری از سرویس خودرو متصل ایرانسل در امدادرسانی

بهره گیری از سرویس خودرو متصل ایرانسل در امدادرسانی

جاوید شو: به گزارش جاوید شو، ایرانسل با هدف ایجاد تحول دیجیتال در صنعت خودروسازی، تفاهمنامه همکاری با مبحث خودروی متصل، با شرکت امداد خودرو ایران امضا کرد.


به گزارش جاوید شو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بامداد امروز سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲، در مراسمی با حضور مهندس رضا گنجی مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و تعدادی از مدیران ارشد دو مجموعه، تفاهمنامه همکاری با هدف مشارکت در خدمات خودروی متصل، بین نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت امداد خودرو ایران، در محل شرکت امداد خودرو ایران به امضا رسید.
این تفاهمنامه که با مبحث ایجاد مشارکت در عرضه خدمات خودروی متصل، به امضای دو طرف رسیده است، همکاری در حوزه هایی همچون «تأمین زیرساخت شبکه ارتباطی مورد نیاز برای توسعه طرح خودروی متصل»، «تأمین مرکز داده مناسب، سرور و زیرساخت پردازش و ذخیره سازی اطلاعات و همینطور امنیت تبادل و ذخیره سازی اطلاعات»، «تأمین پلت فرم اینترنت اشیاء، مناسب برای کاربرد خودروی متصل»، «تأمین تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای اتصال خودرو ها و جمع آوری، ارسال و پردازش داده ها»، «ایجاد شبکه فروش، پشتیبانی از مشتریان و مرکز تماس و عرضه خدمات به مشتریان و کاربران نهایی راهکار خودروی متصل» و «تأمین فضا Co-Locate برای تجهیزات» را شامل می شود. در این مراسم، دکتر بیژن عباسی آرند با عرضه تاریخچه ای از شکل گیری ایرانسل، اظهار داشت: بعد از اعطای پروانه و تأسیس ایرانسل، رفع انحصار در بازار شکل گرفت و به دنبال آن رقابت بوجود آمد که به توسعه تجهیزات زیرساخت ارتباطی و شکستن قیمتها منجر گردید. این رقابت سبب شد تا سیمکارت که روزی کالای سرمایه ای بود، به کالای مصرفی تبدیل گردد و مردم به سادگی و با کمترین هزینه، به آن دسترسی داشته باشند. همینطور حضور و شکل گیری ایرانسل، سبب ورود فناوریهای جدید به کشور شد همچون نخستین سرویس دیتای همراه، سرویس پهن باند موبایل و اخیرا نسل پنج تلفن همراه، که محرک و مشوق سایر بازیگران این صنعت برای فعالیت است. در چندسال اخیر ما تمرکز و سرمایه گذاری زیادی روی ۵G داشته ایم که به راه اندازی بیشتر از ۶۵۰ سایت تابحال منجر شده و تا انتهای سال میلادی آینده، این تعداد دو برابر می شود. ایشان سپس با اشاره به کارهای ایرانسل در مبحث ایجاد تحول دیجیتال در صنعت خودروسازی اظهار داشت: در چند سال گذشته برای سرویسهای مدیریت ناوگان و خودروی متصل، برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی انجام دادیم و با کمک شرکتهای فناور داخلی، به پلت فرم مناسبی رسیدیم که روی بستر شبکه امن همراه (APN) ایرانسل قرار گرفته و با پایداری خوبی که دارد، به خودروسازان خدمات می دهد. اقدام دیگر ما سرمایه گذاری روی شبکه اینترنت اشیا بود که خوشبختانه به تجهیز شبکه ایرانسل منجر گردید و هم اکنون آمادگی داریم تا در هر جایی و با درخواست هر مجموعه ای از کشور، این سرویس را برای آنها ایجاد نماییم.
مدیرعامل ایرانسل همینطور با اشاره به دیگر سرویسهای هوشمند و فناور ایرانسل اظهار داشت: اخیرا و با امضای تفاهمنامه ای، زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو (e-call) را به صورت پایلوت اجرا کرده و آماده هستیم تا این سرویس را در سطح وسیع تری در کشور به مرحله اجرا برسانیم. خوشبختانه زیرساخت سرویس (e-sim) هم در شبکه ایرانسل وجود دارد و به صورت پایلوت فعال است، اما به سبب تحریم های موجود، نیازمند رفع ملاحظاتی هستیم تا بتوانیم از آن با بهره گیری از دستگاههای پشتیبانی کننده از این سرویس، بهره مند شویم. عباسی آرند در ادامه باتوجه به اهمیت مبحث مرکز داده در این تفاهم نامه، به تشریح اقدام های ایرانسل پرداخت و اظهار داشت: ما استانداردهای بسیار بالایی برای مراکز داده داریم که در آن، معیارهایی همچون پایداری و امنیت، اهمیت زیادی دارد. حوزه خودرو از نظر حجم اطلاعات، احتیاج به پیشبینی مرکز داده مناسبی برای ذخیره سازی اطلاعات دارد و ما با کمک هوش مصنوعی، هوشمندی این مراکز داده را بالاتر می‎بریم تا به کمک تحلیل داده ها، بتوانیم برای عرضه خدمات بهتر به مشترکان، برنامه ریزی و اقدام نماییم. استراتژی ما در چند سال گذشته، حرکت از شرکت خدمات ارتباط پایه (Telco) به شرکت فناوری محور (Techco) است و با توجه به این که دنیا در زمینه خودرو های برقی هوشمند درحال فعالیت است، ما هم آمادگی داریم تا با به کارگیری ظرفیت هایمان، دراین زمینه اقدام های توسعه ای انجام دهیم و معتقدم که امضای این تفاهم نامه، می تواند گام مهمی در جهت تحقق تحول دیجیتال در صنعت خودرو کشور باشد. در ادامه مراسم، مدیرعامل امداد خودرو ایران اظهار داشت: امداد خودرو ایران، بزرگترین ناوگان خدمات خودرویی در کشور است که با ۱۵۰۰ ناوگان فعال، به مردم خدمت رسانی می کند. مبحث هوشمندسازی صنعت خودرو، بخصوص به سبب تأثیرات زیست محیطی آن، برای گروه خودرویی ایران خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اهمیت زیادی دارد و بدون همکاری با ایرانسل بعنوان یکی از فعالان بزرگ و تأثیرگذار صنعت ICT، تحقق آن امکان پذیر نیست در ادامه مراسم، مدیرعامل امداد خودرو ایران اظهار داشت: امداد خودرو ایران، بزرگترین ناوگان خدمات خودرویی در کشور است که با ۱۵۰۰ ناوگان فعال، به مردم خدمت رسانی می کند. مبحث هوشمندسازی صنعت خودرو، بخصوص به سبب تأثیرات زیست محیطی آن، برای گروه خودرویی ایران خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اهمیت زیادی دارد و بدون همکاری با ایرانسل بعنوان یکی از فعالان بزرگ و تأثیرگذار صنعت ICT، تحقق آن امکان پذیر نیست در انتها این مراسم، حاضران از مرکز تماس شرکت امداد خودرو ایران که روزانه از ۱۸ تا ۲۰ هزار تماس ورودی پشتیبانی می کند، بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفتند.


منبع:

1402/09/08
09:39:21
5.0 / 5
292
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , خدمات , دستگاه
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو