حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۳۸
دستیابی به سود از اطلاعات کودکان در آمریکا محدود می شود
به گزارش جاوید شو، طبق پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب)با محدودیت های بیشتری در رابطه با شیوه استفاده ازداده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند.
به گزارش جاوید شو به نقل از رویترز، برپایه پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکتهای بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب) با محدودیت های بیشتری در رابطه با شیوه استفاده از داده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند. کمیسیون فدرال ارتباطات در بیانیه قانون پیشنهادی نوشته بود مشغول بررسی تغییر قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است تا محدودیت های بیشتری بر زمان و شیوه استفاده شرکت ها از داده های کودکان برای سودآوری وضع کند. همینطور این آژانس فدرال اعلام نمود شیوه استفاده شرکت ها از نوتیفیکیشن ها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن را محدود می کند. این قانون روی شرکت هایی تأثیر می گذارد که داده های خصوصی کاربران حدود ۱۳ سال و کمتر را جمع آوری می کند. لینا خان رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات در اینباره می گوید: کودکان باید بتوانند بدون آنکه تحت رصد شرکت هایی باشند که به دنبال جمع آوری و پول درآوردن از اطلاعات شخصی آنها هستند، در فضای آنلاین بازی کنند و بیاموزند. تغییرات پیشنهادی برای قانون مذکور لازم است، بخصوص در عصری که ابزارهای آنلاین به منظور زندگی روزمره حیاتی هستند. از آنجائیکه بسیاری پلت فرم ها و وبسایت های اینترنت مجانی هستند، شرکت ها برای تأمین هزینه هایشان به تبلیغات متکی هستند. آنها می کوشند تبلیغات را با استفاده از اطلاعاتی در رابطه با علایق کاربران طراحی نمایند. منتقدان پلت فرم های آنلاین را متهم می کنند که نتوانسته اند صدمه هایی که الگوریتم های آنها برای نگهداشتن کودکان در فضای آنلاین به وجود می آورند را رفع کنند. برپایه تغییرات پیشنهادی شرکت ها باید به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان با آگهی دهندگان و دیگر طرف های ثالث، به صورت جداگانه رضایت قابل تایید والدین را دریافت نمایند. تغییرات مذکور تاکید بر این مورد دارند که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی شان را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند، علاوه بر آن به مدارس اجاره می دهد تا شرکت هایی که فناوری آموزشی را فراهم می کنند را از استفاده تجاری از اطلاعات جمع آوری شده، منع کنند. کمیسیون فدرال ارتباطات مهلتی ۶۰ روزه برای دریافت اظهارنظرها در باره این پیشنهادات تعیین کرده است.
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب