آشتی دیزنی با پرده نقره ای
به دنبال موفقیت فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه، مدیران دیزنی باقی فیلمهای سال جاری این استودیو را قبل از عرضه در سرویسهای پخش اینترنتی، به صورت انحصاری در سینماها اکران می کنند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه گاردین، استودیو فیلمسازی دیزنی فیلم هایی را که از جدول اکران سال جاری میلادی این استودیو باقی مانده است، منحصرا در سینماها اکران می کند.
این غول صنعت سرگرمی ضمن اعلام این خبر گفت فیلم هایی چون جاودانگان از دنیای سینمایی مارول، آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات و داستان وست ساید به کارگردانی استیون اسپیلبرگ همگی اول در سینماها اکران می شوند و ۴۵ روز بعد در پلت فرم های پخش دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.
تصمیم جدید دیزنی، کمکی به صنعت نیمه جان سینماست که به سبب شیوع سویه دلتای ویروس کرونا بار دیگر با مشکل جذب تماشاگر روبه رو شده است. دلیل این تصمیم جسورانه را شاید بتوان در موفقیت اخیر فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه در گیشه جست وجو کرد، این فیلم نخستین فیلم از دنیای سینمایی مارول بود که در دو سال قبل بطور انحصاری در سینماها اکران می شد؛ شانگ چی تابحال بیش از ۱۶۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که یکی از بهترین نتایج سینمایی در دوران شیوع ویروس کرونا بشمار می رود.
باب چپک (Bob Chapek) مدیر عامل دیزنی ماه آگوست (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) در اظهاراتی اکران ۴۵ روزه این فیلم ابرقهرمانی را در سینماها، آزمایشی جالب برای این شرکت نامیده بود، اظهارنظری که با انتقاد تند سیمو لیو، ستاره این فیلم، مواجه گردید. حالا ظاهرا موفقیت این فیلم در گیشه بر راهبرد سینمایی دیزنی برای ادامه سال جاری میلادی تأثیر گذاشته است.
دیرنی در دوران شیوع ویروس کرونا راهبرد اکران همزمان در سینما و خدمات استریم را روی تعدادی از بزرگترین فیلم های خود همچون بیوه سیاه و کروئلا امتحان کرد. امتحان این راهبرد برای فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه سبب شد اسکارلت جوهانسون ستاره این فیلم از دیزنی شکایت کند چون معتقد بود این کار سبب شده درآمد او از فروش فیلم در گیشه کاهش پیدا کند. دیزنی در واکنش به این شکایت، پاسخی تند به جانسون داد و این پرونده قضایی همچنان در جریان است.