باتری جدید بازار خودرو های برقی دست دوم را داغ می کند
به گزارش جاوید شو، شرکت جیلی از سلول باتری LFP جدید خود رونمایی کرده که دارای ۱۹۲ وات ساعت بر کیلوگرم تراکم انرژی است. چرخه عمر این باتری ۵۰ ساله است و قابلیت شارژ سریع ۸۰ درصد در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارد.
به گزارش جاوید شو به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، فناوری که شرکت خودروسازی جیلی به کار گرفته باتری آهن فسفاتی است که در خودروی مدل۳ پایه تسلا به کار رفته است. این باتری را میتوان ۳۵۰۰ بار شارژ کرد که معادل یک میلیون کیلومتر است و از مقاومت بالای باتری های BYD و تسلا هم بیشتر بشمار می رود. این شرکت چینی مدعی است باتری های LFP مزایای زیادی برای بازار خودرو های برقی دست دوم دارد چونکه وسایل نقلیه برقی می توانند عملکرد بیشتر از ۶۰۰ هزار مایل را با حداقل کاهش ظرفیت حفظ کنند. این دوام با در نظر گرفتن میانگین مسافت سالانه رانندگی معادل تقریبا ۵۰ سال عمر مفید می باشد. علاوه بر آن جیلی از نانوتوب های کربن و پوشش ارتقا یافته استفاده می نماید که حرکت یون های لیتیوم را سرعت می بخشد و در نتیجه مدت زمان لازم برای رساندن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد فقط ۱۷ دقیقه خواهد بود. جیلی می خواهد سلول های باتری LFP را پیش از عرضه به مشتریان دیگر در خودرو های SUV گلکسی E۵ به کار گیرد. این شرکت برای تضمین باتری تست های مختلف و سختی روی آن انجام داده است.
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب