جریمه سنگین در انتظار ماسك؛
اتحادیه اروپا ایکس را به فریبکاری درباره ی تیک آبی متهم کرد
جاوید شو: تحقیق رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا نشان می دهد شبکه اجتماعی ایکس قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا را نقض کرده و تیک آبی آن کاربران را فریب می دهد.
به گزارش جاوید شو به نقل از رویترز، چنین یافته ای ممکنست به جریمه ای کلان برای شبکه اجتماعی و تغییرات قابل توجه در شیوه عملکرد آن منجر شود. کمیسیون اتحادیه اروپا تحت قانون خدمات دیجیتال تحقیقی ۷ ماهه درباره ی ایکس انجام داد و این اتهامات را مقابل شبکه اجتماعی بیان نمود. قوانین مذکور پلت فرم های بزرگ آنلاین و موتورهای جستجو را ملزم می کند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی ریسک هایی که امنیت عمومی را تهدید می کند، انجام دهند. یافته های اولیه مدیران ارشد اتحادیه اروپا یا اتهامات اعلام شده مقابل ایکس در حقیقت عملکرد مبهم این شرکت را هدف گرفته اند که رفتارهای کاربران، شفافیت تبلیغاتی و دسترسی پژوهشگران به داده ها را شامل می شوند. ایکس اعلام نمود با ارزیابی اتحادیه اروپا درباره ی پیروی از قانون خدمات دیجیتال مخالف است و از طرف دیگر ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی نیز تهدید به شکایت نمود. وی در همین پلت فرم نوشت: ما مشتاق یک کارزار عمومی در دادگاه هستیم، بدین سبب شهروندان اروپایی می توانند حقیقت را متوجه شوند. ماسک قبل از این اعلام نمود کمیسیون یک توافق غیرقانونی محرمانه به ایکس پیشنهاد کرده تا بی سروصدا کاربران را سانسور کند، اما شرکت برخلاف پلت فرم های دیگر این معامله را قبول نکرده است. از طرف دیگر تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا نیز در شبکه ایکس به ماسک پاسخ داد و نوشت: میهمان ما باشید! هیچ گاه یک معامله محرمانه با هیچ کس وجود نداشته و نخواهد داشت. قانون خدمات دیجیتال اروپا به ایکس و پلت فرم های بزرگ امکان ارائه تعهدات برای تسویه یک پرونده را می دهد. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید تعهدات را ارائه نمایید یا خیر. شیوه عملکرد قانون همین است. شما را در دادگاه می بینیم. بگفته کمیسیون اتحادیه اروپا حساب های کاربری تأیید شده ایکس که تیک آبی دارند نسبت به عملکرد صنعت پاسخگو نیستند و تأثیری منفی بر تصمیم گیری آزاد و مطلعانه کاربر درباره ی احراز هویت حساب های کاربری که با آنها ارتباط برقرار می کنند، دارند. ماسک بعد از خرید این پلت فرم در سال ۲۰۲۲ میلادی و تغییر نام آن از توئیتر به ایکس، شیوه استفاده از تیک آبی را تغییر دارد. این تیک قبلاً به مفهوم آن بود که حساب کاربری به فردی متعلق می باشد که هویت وی احراز شده اما این سیاست تغییر نمود و تیک آبی به کاربرانی تعلق گرفت که هزینه پرداخت می کردند. همین طور بگفته کمیسیون ایکس نتوانسته الزامات قانون خدمات دیجیتال در خصوص تهیه اطلاعات قابل جستجو و معتبر درباره ی تبلیغات در یک مخزن با دسترسی سهل را فراهم آورد.
منبع: javidsho.ir
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب