سرپرست دانشگاه علامه خبر داد؛

برنامه جدید دانشگاه برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی

برنامه جدید دانشگاه برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی

به گزارش جاوید شو، سرپرست دانشگاه علامه اظهار داشت: کوشش برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی از نظر رشته های مختلف علوم انسانی برنامه جدید ما است.



به گزارش جاوید شو به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، آیین آغازین اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری بامداد امروز چهارشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی اجرا شد.
شجاع احمدوند، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش اظهار داشت: همایش امروز، اولین همایش هوش مصنوعی در عرصه آموزش و یادگیری است. هوش مصنوعی یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی هایی است که همه عرصه های زندگی را شامل می شود. حوزه های حرفه ای مانند آموزش، پژوهش، فرهنگ، مسئولیت اجتماعی و... با هوش مصنوعی کاملا ارتباط دارند.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مقولاتی که باید به آن بپردازیم، جایگاه و وضعیت انسان در عصر هوش مصنوعی است؛ چونکه مغز را در قالب ماشین های کامپیوتری شبیه سازی می کند که این امر مسائل حقوقی، اخلاقی و اجتماعی را بدنبال می آورد.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد: همایش امروز نشان میدهد که باید آموزش را شخصی تر، موثرتر و جذاب تر کنیم؛ بدین سبب امیدواریم که ابعاد و زوایای مختلف موضوع مورد بررسی و پیشنهادات اجرائی و عملیاتی در عرصه آموزشی ارائه شود.
وی اظهار داشت: ورود به هوش مصنوعی ابتدای کار است هرچند رشته های آمار و ریاضی و مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبائی در عرصه هوش مصنوعی فعالیت دارند اما به نحو کاربردی تر عمدتاً در عرصه های ارتباطی، روان شناسی و آموزشی شروع شده است و کوشش های گسترده ای به مفهوم فلسفی و علمی انجام داده ایم که باید در عرصه عملیاتی هم وارد شود.

1403/07/18
14:46:58
5.0 / 5
82
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو