توسعه سرویس احراز هویت بومی داده کاربران به خارج منتقل نمی شود

توسعه سرویس احراز هویت بومی داده کاربران به خارج منتقل نمی شود

جاوید شو: به گزارش جاوید شو، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: درحال توسعه سرویس احراز هویت داخلی هستیم تا داده های هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نشود.



داریوش زاهدمنش مدیرعامل شرکت بتنا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دستاوردهای این شرکت اظهار داشت: پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات در لایه های مختلفی همچون شبکه انتقال که شامل زیرساخت های سخت افزاری و تجهیزات ارتباطی، لایه خدمات که عموماً نرم افزاری و لایه محتوا صورت می گیرد و همچون فعالیتهای این شرکت توسعه سرویسهای پایه مورد نیاز در لایه نرم افزاری است و درصورتیکه کشور مدعی اینست که خدمات پایه را خودش فراهم می آورد و وابستگی به محصولات و شرکتهای خارجی ندارد باید خودش این لایه نرم افزاری را هم توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیتهای این شرکت در لایه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات است و بعنوان بخش خصوصی توانسته مجری بخش کوچکی از پیاده سازی لایه نرم افزاری شبکه ملی اطلاعات باشد اضافه کرد: سرویس اعلان کوتاه یا پوش نوتیفیکیشن یکی از سرویس هایی است که برای اطلاع رسانی یا اعلان به کاربران وجود دارد اما اغلب از تأمین کننده های خارجی استفاده می شود که سرویس گرفتن از شرکتهای خارجی چالش هایی همچون تحریم و پرداخت مالی و … دارد و نمی توانیم به سادگی از سرویسهای خارجی استفاده نماییم به این منظور ما در این شرکت این سرویس را به شکل کاملا داخلی پیاده سازی کرده ایم.
زاهدمنش افزود: ما توانسته ایم سرویس پوش نوتیفیکیشن داخلی را عرضه دهیم که هم اکنون کسب و کارها و اپلیکیشن های ما می توانند از آن به آسانی استفاده نمایند و این خدمت که قبلاً از تأمین کننده های خارجی می گرفتند را از داخل کشور بگیرند.
وی به مزیت تأمین سرویس اعلان کوتاه داخلی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از مزیت های این اقدام اینست که سرویس در داخل کشور مستقر است، سرعت ارسال این پوش نوتیفیکیشن از داخل کشور به نسبت این که ترافیک بخواهد از خارج از کشور به دست کاریرها برسد، به مراتب سریع تر است و همینطور مشکلاتی همچون قطعی و تحریم و… نداریم و از داده ها میتوان هدف مندتر استفاده نمود.
زاهدمنش تعرفه های تجاری و رقابتی بودن قیمتها را یکی دیگر از مزیت های تأمین سرویس اعلان کوتاه در داخل عنوان نمود و اضافه کرد: همچون مزیت بعدی این اقدام، تعرفه های تجاری است چونکه میتوان با پیاده سازی یک سرویس در داخل کشور، قیمت رقابتی تری نسبت به تأمین کننده های خارجی عرضه دهیم یعنی به لحاظ تجاری هم میتوان قابل رقابت باشیم.
زاهدمنش خاطرنشان کرد: این سرویس پایلوت شده و درحال تجاری سازی آن هستیم و بخش خصوصی و دولتی می تواند مشتری این محصول شرکت باشند.
وی به توسعه های آتی محصول اعلان کوتاه یا پوش نوتیفیکیشن اشاره کرده و اظهار داشت: درحال توسعه شاخه های دیگر این محصول هستیم تا بتوانیم سرویس داخلی را باکیفیت بهتر از سرویسهای خارجی بدهیم که یکی از آنها، سرویس احراز هویت است که در صورت وجود سرویس احراز هویت داخلی، دیگر داده های هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نمی گردد.
زاهدمنش به پیشرفت هوش مصنوعی و تاثیر داده داخل کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در حوزه فناوری اطلاعات مهم ترین دارایی، داده است و تا وقتی که برای هوش مصنوعی داده ای وجود نداشته باشد هیچ تحلیلی نمی توان انجام داد، ازاین رو تا وقتی که داده های ما در خارج از کشور باشد در حوزه هوش مصنوعی نمی توان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم و ضروری است داده های خویش را در داخل کشور حفظ و از آن استفاده تجاری نماییم.
وی در انتها اظهار داشت: توسعه پروژه های شرکت همچون پوش نوتیفیکیشن در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام شده و هم اکنون بخش اول آن تجاری سازی شده و دائماً درحال بروزرسانی است.


منبع:

1404/01/26
10:55:29
5.0 / 5
13
تگهای خبر: خدمات , شركت , كسب و كار , كیفیت
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو