انقلابی ضد رژیم های غذایی در کتاب فروشی ها

انقلابی ضد رژیم های غذایی در کتاب فروشی ها

به گزارش جاوید شو، کتاب «انقلابی ضد رژیم های غذایی» راه جدیدی برای غذا خوردن نشان داده است که در نهایت برای ذهن و بدن مخاطب سالم و بی دردسر است.


به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب «انقلابی ضد رژیم های غذایی» اصولاً در سال ۱۹۹۵ چاپ شد. با نگاه به گذشته و آغاز این کتاب، نویسندگان در طول ۲۵ سال تجربه به دست آوردند و آنرا در چهار ویراست کامل کردند.
کتاب «انقلابی ضد رژیم های غذایی»، راه جدیدی برای غذا خوردن نشان داده است که در نهایت برای ذهن و بدن مخاطب سالم و بی دردسر است. غذا خوردن غریزی فرآیندی است که قید رژیم غذایی را (که فقط می تواند به محرومیت، نافرمانی و افزایش وزن مجدد منجر شود) می زند. این مورد به معنای بازگشت شما به ریشه هایتان و اعتماد به بدن و سیگنال های آن است. این کتاب نه تنها رابطه‌ی شما با غذا را تغییر می دهد، بلکه زندگی شما را تغییر می دهد.
این کتاب با عنوان Intuitive Eating: A Revolutionary Anti-Diet Approach در سال ۲۰۲۰ در ۳۹۲ صفحه منتشر گردید.
جلد اصلی کتاب درباره نویسنده ها
اولین تریبول متخصص و مشاور تغذیه در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا است. او به مدت ۶ سال سخنگوی ملی انجمن رژیم شناسان آمریکا و کارشناس تغذیه برنامه « بامداد بخیر آمریکا» بوده است.
الیز رِش مشاور تغذیه در کلینیک خصوصی در بورلی هیلز، کالیفرنیا، با ۴۰ سال تجربه، متخصص اختلالات غذا خوردن، تغذیه غریزی و سلامت با هر اندامی است. او به علت فعالیتش در زمینه کمک به افراد برای رهایی از فرهنگ رژیم گرفتن از راه فرایند غذا خوردن غریزی در سطح ملی شناخته شده است.


قسمتی از متن کتاب
گرسنگی بدوی
نائومی ولف در کتاب افسانه زیبایی شاره می کند که وحشت روانی گرسنگی شدید می باشد. حتی بعد از پایان گرسنگی، وحشت آزاردهنده‌ی آن باقی می ماند. او اشاره می کند که چگونه یتیمان گرسنه ای که از کشورهای فقیر به فرزندی پذیرفته شده اند، حتی بعد از سال ها زندگی در محیطی امن، اغلب نمی توانند میل خویش را برای کش رفتن و مخفی کردن غذا کنترل کنند. مطالعه ای در سال ۲۰۰۰ نشان داد که تعداد خیلی زیادی از بازماندگان اردوگاه های کار الزامی از اختلال پرخوری رنج می برند.
ناامنی غذایی یا کمبود غذا نوعی صدمه است که اثرات آن در پژوهش های در ارتباط با اختلالات غذاخوردن پدیدار می شود. پرخوری عصبی و پرخوری در افراد با سابقه ناامنی غذایی افزایش خواهد یافت.
مورخان به پژوهش هایی را استناد می کنند که، در زمان قحطی یا کمبود مواد غذایی، غذا به دغدغه ای اساسی تبدیل و به دنبال آن منجر به مشکلات اجتماعی می شود: اختلال رفتار اجتماعی، کنارگذاشتن کوشش برای همکاری، و از دست دادن غرور شخصی و احساس پیوند خانوادگی. باآنکه این مشغله ذهنی در مورد غذا در زمان محرومیت غذایی مشاهده شده است اما این تاثیرات، انعکاس رژیم گرفتن در سطح فردی هم است. چند مرتبه زمانیکه رژیم داشتید، از نظر اجتماعی منزوی تر شده اید؟ مثلا دعوت مهمانی را رد کرده اید، چون نمی خواستید با غذا مواجه شوید، یا تا وقتی که رژیم خویش را به پایان نرسانده بودید، اصلاً بیرون نرفته اید؟
گرچه تجربه گرسنگی و دلبستگی به غذا به علت رژیم گرفتن امکان دارد مانند تجربه‌ی واقعه ای هولناک نباشد، امامی تواند اثری ماندگار از خود برجای بگذارد، بخصوص اگر در دوران کودکی شروع شده باشد.
پیتر در طول عمر خود چندین مرتبه برای روزه گرفتن تحت نظر پزشک بود و از تجربه‌ی گرسنگی وحشت زده بود. بریا او، گرسنگی وحشتناک بود و اغلب منجر به غذا خوردن غیرقابل کنترل می شد که خودش ترس او از گرسنگی را تقویت می کرد. بنابراین، پیتر همیشه خویش را بین رژیم های غذایی در وضعیت «غذا خوردن» نگه می داشت و هیچگاه نمی توانست واقعاً گرسنگی زیستی تدریجی را تجربه کند. او تنها می دانست که احساس گرسنگی شدید با تمام شدت حرص و ولعش چطوری است. برای پیشگیری از گرسنگی، او دائماً غذا می خورد، اما خوردن مداوم سبب می شد در بدنش احساس ناراحتی داشته باشد. بنابراین، او یک رژیم غذایی یا برنامه‌ی روزه جدید را شروع می کرد و چرخه‌ی معیوب ادامه می یافت، گرسنگی ناشی از رژیم گرفتن و به دنبال آن پرخوری. (صفحه ۱۵۸ و ۱۵۹)
کتاب «انقلابی ضد رژیم های غذایی، غذا خوردن غریزی، برتری سلامت بر لاغری» نوشته اولین تریبول و الیز رِش و ترجمه عطیه حاجی رسولی در ۵۶۰ صفحه، در قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ بالکی، در سال ۱۴۰۳ منتشر گردید.



منبع:

1403/07/27
13:19:57
5.0 / 5
5
تگهای خبر: برنامه , زیبایی , سلامت , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو