سومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی
جاوید شو: اردبیل سومین همایش ملی مدرسه آینده با پذیرش 300 مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی اجرا شد.
محمد نریمانی رییس سومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی ۱۹ بهمن در این همایش ضمن اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ همایش ملی و بین المللی طی سالجاری در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: همایش مدرسه آینده همایش پراستقبالی بود که دانشجویان رشته های مختلف علوم تربیتی در آن شرکت کردند.
وی ضمن اشاره به تمدید دو مرحله ای این همایش بخاطر استقبال دانشجویان و پژوهشگران از آن، اضافه کرد: در این همایش ۳۰۰ مقاله پذیرش شد و مقالات منتخب در ۳ پنل تخصصی ارائه گردید.
نریمانی همین طور مشارکت افراد اثرگذار و دستگاههای اجرائی در برگزاری همایش های مختلف را بسیار مهم دانست.
موسی ترابی سرپرست مدیریت پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه با عنایت به شرایط حاکم در دنیا و کشور برگزاری چنین همایش هایی بسیار لازم و ضروری می باشد، اظهار داشت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پیشروترین دانشکده در برگزاری همایش های دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه تعداد مقالات رسیده به این همایش نشان از کیفیت بالای همایش دارد، اضافه کرد: دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل گشته و روابط بین کشورها بیشتر شده است؛ در همین راستا انتظار می رود دوره بعدی این همایش بصورت بین المللی برگزار گردد.
ترابی با اشاره به اینکه امروز آموزش مجازی دنیا را متحول کرده و مدارس نیز از نظر فنی مجهز شده اند، خاطرنشان کرد: نیاز به اساتید علوم تربیتی در مدارس بیشتر احساس می شود و باید به نحو احسن از این حضور استفاده گردد.
عادل زاهد دبیر علمی سومین همایش ملی مدرسه آینده نیز با اشاره به اینکه مدرسه سازمانی است که دارای مقررات خاص بوده و افراد در یک سلسله مراتب خاص فعالیت می نمایند، اضافه کرد: در نهادهای اجتماعی قدمت مدرسه بسیار مهم بوده و نهادهای اجتماعی بیش از استمرار و طولانی مدت بودن برخوردار می باشند.
وی افزود: مدرسه مکانی است که دانش آموزان تجربه های مختلف را با راهنمایی معلمان و رسانه ها کسب می کنند.
زاهد ضمن اشاره به خاصیت های دوران سنتی مدارس، اضافه کرد: پس از انقلاب صنعتی نیز دوره مدرن مدارس شروع به فعالیت کرد و مدارس به شکل نوین نیز در تهران و تبریز راه اندازی و به تدریج گسترش یافت.
دبیر علمی سومین همایش ملی مدرسه آینده با اشاره به اینکه در این دوران دولت ها برای رسیدن به اهداف خود به تربیت نیروهای متخصص روی آوردند، اظهار داشت: مدارس جدید و مدرن جامعه پذیر و دارای انسجام اجتماعی هستند و افراد بنابراین به مدارس روی می آورند.
وی ادامه داد: آینده نیز عموما در سه سطح کوتاه مدت ۱۰ ساله، میان مدت ۵۰ ساله و بلندمدت ۱۰۰ ساله تعریف می شود.
طاهری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز که بصورت مجازی در این همایش حضور داشت با اشاره به اینکه مدرسه از نظر اقتصادی یک کسب وکار به حساب می آید، اضافه کرد: آموزش به عنوان یک نهاد در قالب یک سازمان با قوانین و مقررات جلوه اجتماعی پیدا می کند.
وی ادامه داد: مدارس فعلی و آینده سرمایه بر هستند و با دست خالی نمی توان مدرسه دایر کرد.
منبع: جاوید شو
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب